torsdag 30 augusti 2012

Hemp Protein

Nu när jag lägger om min träning från dom senaste årens löpträning till mer explosiva BMX racing muskler så känner jag att jag behöver lite hjälp att få i mig tillräckligt med protein.
Eftersom jag inte tål mjölkprodukter (Mjölkprotein) så är alla dom vanliga protein produkterna (Whey osv..) helt uteslutet, kvar blev då ägg. ris och Hampa protein.
Jag blev mest nyfiken på Hampa protein och beställde en "Superfruit Hemp Protein" ifrån Bodystore.
Första intrycket när jag smakade den första gången var; kan den verkligen vara så äcklig? måste ta en klunk till för att vara säker! och så här lång har jag provat den i vatten och i havremjölk och ingen av dom alternativen var någon höjdare men med havremjölk var helt klart att föredra.
Jag har fått tips om att prova den i soygurt eller som shake med frystabär och jag får återkomma med en rapport när jag har hunnit prova mer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar