tisdag 31 december 2013

Nystart och årsslut


Jag var på Älvsjöbanan idag och gjorde premiär cyklingen efter skadan, det kändes ovant men okej.
Jag skulle ljuga om det kändes bra, jag har tappat väldigt mycket och jag saknar fortfarande kraft i höger armen. Men jag hade inga stora förväntningar på dagen det var mest för att känna på lite och det var kul att få cykla lite igen! Det var bra uppslutning på banan med Dogge, Kristian och Ragge.
Måste väl passa på att sammanfatta året nu på årets sista dag: Jag hade som mål att köra EM i Engelholm och SM i Märsta och i övrigt försöka köra så många tävlingar som möjligt. EM och SM är kanske inte dom tävlingar jag presterade bäst i men jag lärde mig mycket och ser fram emot att försöka bättra på mina resultat till 2014. Den Tävling som jag gillade bäst var SWECUP i Märsta inte bara för att jag vann men för att det var otroligt tät och rolig racing. Största besvikelsen i år måste jag nog säga var när jag åkte till Engelholm för att få träna på deras nya bana och fick betala 40kr för att cykla 1timme! kändes lite snålt att man inte kunde ha fått cykla lite längre, som tur var så hittade jag och Dinny till gamla banan och hade årets bästa jam där istället!

Nästa år har jag som tävlingsmål cykla VM i Rotterdam och EM i Hultsfred, ska även försöka hinna med så många SWECUP som möjligt även om jag inte tror att det blir mitt huvudfokus.
Mitt huvudmål med 2014 är att träna mer på olika banor och då tänker jag mig framförallt lite kvalitetstid på banorna i götet och nya banan i Finland (och förhoppningsvis även Uppsalas nya bana).

Tekniskt sett så nådde jag nästan alla mina mål som jag satt upp på banorna i Älvsjö och Märsta bortsett ifrån att jag hade en förhoppning om att skulle kunna göra manual hela fjärde sträckan i Älvsjö men det får jag spara till 2014. Mina tekniska mål för 2014 är helt klart att mina manuals ska bli bättre och självklart även hopptekniken, kom ganska långt i år men jag har fortfarande mycket kvar och jag har någon idé om att jag i slutet av 2014 så ska jag ha hoppat pro section i Hallstavik och förhoppningsvis även Märsta.

Jag tror 2014 blir ett grymt cykel år och jag längtar redan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar