fredag 20 december 2013

Jobbigt att börja om..

Jag körde mitt första riktiga benpass på gymmet i söndags, inte allt för hårt men det kändes obehagligt jobbigt hela vägen och jag mådde illa större delen av träningen. Det märks att kroppen har vant sig av med att träna, speciellt märktes det dom följande dagarna då jag knappt kunde gå i huvudtaget, kan inte minnas när jag hade värre träningsvärk...
I onsdags hade jag fortfarande ordentlig träningsvärk, men bestämde mig för att det skulle gå att springa lite ändå så det blev ett backintervall löppass 7x120meter.
dom första intervallerna kändes över förväntan, men den sista var överjävlig men helt klart bättre känsla i kroppen än på gymmet i söndags.
Provade göra dom första armhävningarna i veckan, ska egentligen vänta till nästa vecka men man måste väl få prova lite? Det blev lite av en chock, orkade 5-6st x3 men armbågen kändes ganska bra och axeln gjorde inte allt för ont, men handen känns fortfarande lite svullen längs ner i handflatan.

Det är konstigt hur hjärnan fungerar, nu med 5veckors vila och minimalt med adrenalin och tränings endorfiner så har jag knappt haft någon motivation att komma tillbaks till att träna ordentligt igen, och efter söndagspasset på gymmet kändes det nästan ännu värre, men nu efter backintervallerna så känner jag så smått att endorfinerna börjar fyllas på och att peppen återvänder. Misstänker att ett par pass till behövs så borde träningspeppen vara återställd!  Nu längtar jag till första passet på cykeln, som inte borde vara allt för långt borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar