onsdag 11 december 2013

The Comback!

Fyra veckor har gått sedan kraschen, och igår var jag och träffade min sjukgymnast för att få dom sista rehab övningarna. Jag har egentligen mest besvär med axeln men är mest skadad i armbågen, axeln har inga skelettskador men en inflammerad sena som gör att alla rörelser ovanför 90grader/ovanför huvudet väldigt smärtsamma, men jag har fått tillbaks rörligheten bit för bit så jag tror det går åt rätt håll och enligt läkarna och sjukgymnasten så ska den bli helt återställt med lite vila och gummibands övningar.
Armbågen har en mejselskada i benet (benet har en fraktur längsmed) som orsakades av att jag tog emot mig hårt med handen och det i sin tur pressade in benet i underarmen in i armbågen så att det sprack, handen är också öm fortfarande men det är tydligen vanligt att man bryter handleden också vid såna här skador så jag är tacksam för att jag slapp det. Tack vare att jag fick en längsgående fraktur så behövde jag inte gips lika länge som om den gått av på vanligt vis, men läkeprocessen har sin gång och jag ska inte belasta armen tungt på två veckor till. Min sjukgymnast sa dock att det är okej att börja träna övriga kroppen nu så jag gick till gymmet igår för att försöka träna lite, man är ju lite begränsad när man inte kan lyfta något tungt...
Jag körde lite crosstrainer, upphopp på plyolåda och ryggövningar sen tog fantasin slut och jag satte mig i roddmaskinen (inte alls vad sjukgymnasten ordinerade..) tänkte att jag kunde köra lite försiktigt och känna efter ordentligt. Det kändes bra men idag (dagen efter) så tror jag att jag skulle ha hoppat över rodden.

Känns kul att få börja träna lite smått även om det nästan är mer frustrerande än kul just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar