onsdag 27 november 2013

Högerarmen är befriad!

Det är många år sen jag har haft någon del av kroppen i gips och därför hade jag glömt hur ont man har när man tar bort gipset. Man har just blivit bekväm i gipset (bortsett ifrån kliandet) och det har slutat göra ont när det är dags att  tabort gipset och allt börjar om igen. Minsta rörelse gör ont och tiden med gipset har gjort att jag fått eksem på nästan hela armen och det förklarar varför det kliade något fruktansvärt! Det som oroar mig mest är att det är omöjligt att sträcka ut armen, det känns som om det tar fysiskt stopp, jag har tills nästa onsdag på mig att försöka sträcka ut armen och få tillbaks övrig rörlighet (vet inte vad som händer annars?). Orosmoment nummer 2 är att min axel gör ordentligt ont och gör att jag inte kan röra armen över 90grader, jag har fått tid till magnetröntgen och förhoppningsvis så är det inget alltför allvarligt.

Nu när armen är fri så känns det iallafall som att jag är påväg tillbaka även om jag är medveten om att det tar lite tid. Jag hoppas kunna börja cykla igen i januari men jag är medveten om att det även kan dröja till februari..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar