söndag 3 november 2013

Veckans träning

Onsdag: Jag var på Friskis och körde lite rodd, frivändningar och marklyft. 


 Torsdag: Dags för back-intervallträning på lunchen och jag passade på att prova mina nya snygga "compression socks" ifrån Nike. bortsett ifrån dom obligatoriska pensionärs "stödstrumpa" skämten ifrån kollegorna så kändes det bra, kan inte direkt avgöra om dom gör någon skillnad men det skadar inte att prova.


Lördag: Träning på Älvsjöbanan, körde lite av varje men avslutade med långt pass med manual träning på fjärdesträckan. Fick till några riktigt bra vändor där jag började med en pick-up manual och nådde ända fram till platåhoppet innan jag var tvungen att sätta ner framhjulet. Men jag har långt kvar innan jag klarar hela sträckan (ett av mina mer ambitiösa mål för året).

Söndag: Träning på Märstabanan med Simon, stora och lilla Dogge och Sjoerd.
Körde lite grind och lite blandad teknikträning på olika delar av banan.
Har fått ganska bra flyt på andrasträckan, men tredje känns fortfarande inte jättebra.
Körde pick-up manual på första hoppet på tredjesträckan och kunde inte förstå varför jag inte fick något flyt på resten av sträckan, men när jag kom hem så mindes jag plötsligt att jag förra gången (när det gick bra) körde pick-up och manual-ner inte pick-up manual (över hoppet)...




Min armbåge (ifrån tisdags träningen) börjar köra en kameleont grej för att matcha färgen i badrummet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar