onsdag 30 oktober 2013

Tisdagsträning på banan

Tisdagar har blivit min viktigaste träningsdag, och jag missar inte gärna ett pass på banan.
Igår var inget undantag, och dessutom bra uppslutning med Filip, Kristian och Far och son Janssen.

Det var lite vind men inga stormvindar så det var inga problem att köra mer eller mindre som vanligt.
Halvvägs in i passet lagom till att dom flesta skulle gå hem fick jag en riktig "Dödseglare" där man kommer snett i luften och inte kan göra så mycket fören man får kontakt med marken igen...
Vet inte om jag kan skylla på vinden men jag fick en heldel mindre dödseglare under kvällens gång så jag hoppas att det var vinden och inte en ny trend jag skaffat mig, men just den här första dödseglaren slutade med en semihård krasch in "kaklet" eller åtminstone plattorna i andra kurvan. Jag klarade mig bra bortsett ifrån en ordentlig höftvärmare och blå armbåge, dock inget som hindrade mig ifrån att fortsätta cykla.
Min ena pedal gick sönder lite, korgen som sitter runt pedalen och skyddar själva SPD pedalen bröts sönder, men pedalen går fortfarande att använda..

Dagens träning fokuserade jag på att hoppa första platådubbeln på tredjesträckan med att bara ta fart ifrån sista hoppet innan kurvan. tränade även på att försöka hoppa första step-up hoppet på fjärde med enbart farten som jag tog inför första hoppet. Låter krångligt men jag försöker lära mig att hoppa med mindre fart än vad som känns bekvämt för att få en bättre hoppteknik. Kan inte säga att det gick jättebra men i bilen påvägen hem fick jag plötsligt en uppenbarelse om hur jag borde tänka/göra och nu vill jag bara prova det i praktiken!

Gårdagens pass blev ungefär 2timmar

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar