måndag 21 oktober 2013

Gympa och cykling

Fredag
Jag har turen att jobba på ett jobb där vi ibland kan träna på lunchen, och ett standardinslag har varit att vi tar med en projektor och högtalare till vårat träningsrum och kör ett pass med Shaun T Insanity.
Nu har vi inte gjort det sen i Januari men nu var det dags för ny premiär..
Jag var lite spänd på att se hur formen är efter en sommar med bara cykling, och lite mer än halvvägs igenom Plyometric Cardio Circuit så kändes det oförskämt bra, men sen kom vi till Level1 drills vilket är armhävningar och liknande där gick jag mer eller mindre in i väggen. Insåg att min kondition och benstyrka är bra men min arm/bröststyrka är min svaga punkt (ska jobba lite på det under vintern).

Lördag
Ett litet  myspass på banan i dagsljus, det var inte mer än ca 6grader ute så det var garanterat myggfritt..
Ganska mycket folk på banan så jag kände inte för att köra jättehårt, men tränade lite standard saker och tänkte att jag skulle fokusera på manuals, men det blev inte så mycket som jag tänkt.

Söndag
Tanken var att jag skulle köra ett pass på Märsta banan, men körde ihop sig tidsmässigt så jag gick till gymmet istället. Det blev lite rodd, battleropes och front squats, hade tänkt köra thrusters men det ville inte axeln. Körde även lite bänkpress, magdödaren, roman chair, och avslutade med 2x12kg utfallsgång (ca 42 steg). Ett ok pass men kändes lite spretigt och ogenomtänkt, ska strukturera upp gympassen lite bättre framöver så att jag har en tydligare plan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar