måndag 14 oktober 2013

Träningsläger Älvsjö


I helgen var det 2dagars träningsläger i Älvsjö med Filip och Douglas som tränare.
Perfekt väder hela helgen och massor av cykling, det kan knappt bli bättre!
4timmar om dagen och ca 3tim effektiv träning/cykling, nu är kroppen ordentligt mör men det passar ganska bra eftersom jag ska iväg på arbetsresa och kan inte träna på ett par dagar.

Jag är väldigt nöjd med helgens träningsläger, fick ut det jag ville av dom här två dagarna även om det ibland lite jobbigt när man tänker på att jag är 22år äldre än 15åringarna som var dom äldsta deltagarna (förutom jag). Men jag är där för att utvecklas som BMX cyklist och då spelar åldern ingen roll.
Jag tror jag har fått in start tekniken mycket bättre nu än innan och dessutom hann jag med att hoppa ett hopp jag aldrig hoppat tidigare (Sista sträckan baklänges step-down) som även fångades på bilden ovan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar