fredag 4 oktober 2013

Standard 125R 20" premiär


Tanken var ju att det här med 20" skulle bli ett vinterprojekt som skulle vara klart till våren, nu blev det inte så... när jag insåg att allt jag behövde var ett styre för att kunna provköra så kändes det otänkbart att inte skruva dit ett gammalt S&M styre som jag hade liggandes sen jag cyklade 20" senast.
Jag kommer skriva mer om vilka delar som sitter på cykeln vid ett senare tillfälle när jag har fått lite mer av dom delar som ska sitta på cykeln.

Jag var lite nervös när jag tog ut den på första varvet, jag hade skruvat på Flats pedaler för eftersom jag var så nervös för att skulle slå över på första manual försöket, men det visade sig inte vara så farligt.
Efter ett par varv kände jag mig mogen för SPD igen och konstigt nog kändes allt tryggare och bättre med SPD (det hade jag aldrig trott för ett år sedan).
Efter ett par varv så kunde jag hoppa alla hoppa och göra alla manuals som jag kan på 24", jag upplevde att 24" är trögare och upplevs därför som säkrare men kräver mer arbete.
Med 20" upplevde jag att även om jag kom lite fel så gick situationen att rädda eftersom den är så kvick.
Jag kände mig väldigt peppad igår när jag åkte hem ifrån banan, jag ser fram emot att finslipa mina 20" skills lite innan snön kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar