söndag 27 oktober 2013

Backintervaller i Bruket och annat roligt.

Onsdagen bjöd på löpning i form av backintervaller, det var dom vanliga 5x230meter uppför bilvägen som går upp till Brukets skidbacke. Det var precis så fruktansvärt jobbigt som det alltid är, och som lite bonus så värmde jag upp med 10st Pull-ups och 20st Armhävningar.

Torsdag blev det återigen ett lunch-pass med Insanity och idag var det Cardio Power & Resistance.
Jag var ordentligt trött i benen efter gårdagens backintervaller och blev snabbt ganska stum i benen eftersom det är minst sagt mycket upphopp, men jag tog mig igenom passet på något sett.

Fredag Var tänkt att jag skulle cykla ett förmiddags pass med Douglas och Filip, men lite bristande kommunikation gjorde att vi åkte till olika banor...
Jag fick ett pass på Märsta banan med Simon istället!
Kul att cykla på Märstabanan igen, det var länge sen sist och första gången med 20", jag har några hopp som jag inte hoppat än så jag har lite jobb kvar där. Fick även höra att det finns lite planer för att bygga om starten och första rakan till nästa år vilket jag tror kan vara precis vad den banan behöver.  

Blev tid över för ett kvällspass på Gymmet också, kände mig stark och satte 3.50min på 1000m rodd.
Sen blev det Frivändningar 5x5 50kg, Maklyft 5x5 75kg, jag hade nog kunnat öka lite men jag börjar lite lugnt för att se hur ryggen reagerar. Sen blev det 5x5 drag-rodd, roman chair, dips och tillsist pull-ups x3 to fail.

Lördag,  ungefär två timmar cykling på Älvsjöbanan, bra kombo med hoppträning och manuals.
Pratade Gunde och målfokus med Filip och fick lite nya idéer på hur jag ska lägga upp teknikträningen framöver. Filip var på banan i nästan 4timmar så man kände sig gammal och vek som bara körde hälften...

Söndag två och en halvtimme cykel på Märstabanan med lite Älvsjöfolk.
Satte tillsist sista dubbeln på tredjesträckan, kändes riktigt bra! Den satt riktigt långt in och jag var tvungen att ändra teknik innan för att jag skulle få det funka. Försökte från början att hoppa alla tre dubblarna, men stötte på patrull på "rollern" innan platån varje gång och kom i otakt, vilket i sin tur resulterade i korta dunk-hopp på näst sista dubbeln och då är det omöjligt att hoppa sista. Men när jag bytte första hoppet på första dubbeln mot en pick-up upp och en step-down manual ner till rollern så gick det plötsligt att få mycket mer fart med sig och då satt tillsist hoppen på dom två sista dubblarna som jag har haft som mål att klara hela sommaren! Nu har jag bara ett hopp kvar på banan som jag inte hoppat (bortsett ifrån Pro Sec..) och det är step-up dubbeln på andrasträckan, känns inte realistiskt just nu, men nästa år så tar jag den med!
Nötte lite annat smått och gott på banan, även om banan var tokmjuk på vissa ställen så var den ändå körbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar