tisdag 22 oktober 2013

Måndag: Dubbelpass

Jag brukar vanligtvis aldrig träna mer än ett pass om dagen, men igår blev det så utan att det från början var planerat. Det började med ett lunchpass Insanity: Pure Cardio, ganska intensivt men lite kortare ca 30min.

Jag brukar aldrig cykla på måndagar, men nu föll plötsligt allt på plats och det fanns plötsligt en lucka i det vanliga schemat. Johan höll i träningen och han körde den hårda linjen som han ofta gör, och idag var det hoppa gällde... Efter en massa vånda och en massa försök så provade jag hoppa andra på första rakan.
Kanske mitt sämsta försök någonsin, hoppade tok-kort, men det var ändå ganska odramatiskt.
Måste göra några bättre försök vid nästa träningstillfälle, efter det så var det direkt trippel dags och återigen så hoppade jag verkligen jättedåligt... det är som en blockering i hjärnan, när jag kommer fram till hoppet så glömmer jag plötsligt allt jag lärt mig och bara "sjunker igenom" istället för att rycka.
Jag är glad att jag vågade prova andra på första rakan, eftersom det var första gången med 20" och första gången sen den där kvällen då jag studsade över kurvan i landningen...

Nästa träning ska jag träna på att hoppa i låg fart för att verkligen slipa på hopptekniken, sen ska jag klara både trippel och andra på första rakan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar