onsdag 29 oktober 2014

Läges rapport!

Har inte uppdaterat på länge så jag tänkte att det är dags för en lägesrapport och en års sammanfattning! BMX året 2014 var ett mellan år för mig, har inte cyklat så mycket jag önskat och därmed inte nåt dom utvecklingsmål jag satt upp innan året.

Fysiskt så började 2014 tungt eftersom jag började året med att försöka komma tillbaks efter mitt armbrott, och det är väl egentligen nu dom senaste månaderna som armbågen känns nästan helt smärtfri och inte låser sig till och från längre. Jag kan fortfarande inte sträcka ut armen helt rakt utan smärta men det är inget som stör mig i vardagen. Ryggen krånglade väldigt mycket under 2013 men har varit lite bättre i år, men fortfarande inte så bra som den borde. Jag har därför satt upp som mål att cykla minimalt ett tag fram över för att försöka träna upp ryggen för att se om det kan hjälpa mig att bli helt bra.

2015 har jag bestämt mig för att jag ska gå tillbaks till Cruiser klassen. i övrigt väntar jag med att sätta upp mål tills jag ser hur mycket jag kommer kunna cykla.
Jag är dock väldigt peppad på Uppsalas nya bana, jag tror det kommer bli riktigt bra för motivationen att ha en riktig bana inom rimligt avstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar