torsdag 20 september 2012

24" Flatland BMX

Den här bloggen handlar mest om mig och 24" BMX Racing, men jag gör några avstickare som jag tycker känns relevanta.

Jag vurmar ju som bekant för 24" BMX numera och det finns gott om 24" inom dirt och street, men att det även finns 24" flatland BMX var en nyhet för mig! jag cyklade en del flatland själv när jag var yngre, jag hade en 20" GT performer jag hade som "all round" BMX (street, miniramp flat). Eftersom jag växte upp i Skokloster där det varken fanns särskilt mycket street eller något annat så blev det mest flatland.
Jag studerade gamla BMX filmer på VHS för att lära mig tricks, det började med intro och eftersekvenserna till BMX filmen RAD, men sen kom jag över några lite mer samtida BMX filmer ( men som hade ett par år på nacken) som "Dorkin in york" och liknande filmer med Kevin Jones, Mark Eaton och min favorit Chase Gouin. Dagens Flatland åkare har utvecklats en heldel sedan den tiden och nuförtiden verkar dom flesta dessutom köra "brake less".


Adidas All-24 | bmx flatland from qidran on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar