onsdag 19 september 2012

Älvsjö banan får ett ansiktslyft

Jag var i Älvsjö för att köra träning igår, men det visade sig att dom var i full gång med att lägga plattor och kurvorna och lite annat. Det blev lite träning på första delen av banan där det inte pågick något arbete. Men det gjorde inget eftersom jag ändå inte kände mig helt återställd efter Stockholm halvmarathon.
Det blev även dagen för min första riktiga krasch, jag var lite ofokuserad ett ögonblick och det räckte för att jag skulle flyga över styret och det resulterade att jag gjorde en hyfsat hård markkänning och tappade luften rejält (det var ett par år sedan senast). Idag känner jag mig ordentligt öm under revbenen (där jag satte armbågen) men i örvigt har jag inte en skråma på kroppen vilket förvånar mig litegrann.

Hoppas jag får tid att köra något pass i helgen, men jag har inte bestämt mig för om det blir Älvsjö eller Märsta.

 Andra kurvan har fått plattor och det arbetades med att lägga plattor även i tredje kurvan.
Ser riktigt fint ut och jag tror det kommer lyfta banan en heldel!
Mina grovmönstrade däck börjar kännas väldigt överflödiga nu..

Det arbetades även med raksträcka 5 och sista kurvan, jag hoppas även dom två sista kurvorna får plattor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar