onsdag 12 september 2012

Elit träning Älvsjö

Tisdagar är numera Elit träningsdag i Älvsjö och igår var första träningen.
Johan Fransson håller i träningen och gör han väldigt bra, min gamla kropp är hyfsat mör idag!

Träningen igår var bitvis riktigt fysiskt krävande men det blev även en heldel teknisk träning och jag är i stort behov av båda delarna så jag klagar inte.
Vet inte om det är mig eller nya 24" cykeln, men det känns som jag utvecklas snabbare och jag vågar prova mer saker än vad jag gjorde när jag körde 20" för ett par år sedan. Jag tror att det beror på att 24" är lite mindre känslig och det är inte lika kritiskt om gör små misstag och det gör att man vågar mer.

Nu blir det vila tills på lördag när jag ska springa Stockholm halv maraton, men sen blir fokus på cyklingen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar