måndag 6 maj 2013

Igår och dagens träning!

Igår hade jag tänkt köra ett till BMX pass på banan, men jag hade ont i handen (jag skyller helt på den pågående renoveringen i sovrummet..), så det blev ett Insanity "Insane abs" hemma framför teven istället.

Idag kändes handen bättre, men inte helt bra så jag körde Spurtträning på planmark med BMXen. Jag körde på en asfaltsremsa bredvid en närbelägen fotbollsplan, och upplägget var:
Fullfart nästan hela längden (måste hinna stanna också), vända rulla tillbaks långsamt, och sen om igen. Så höll jag på tills jag kände ordentlig mjölksyra i benen. Då rullade jag hem och körde en 12min Cindy på baksidan (dvs. 5pullups-10pushups-15squats).
Det fick upp pulsen ganska ordentligt, sen avslutade jag med liggande pullups med ringar, jag har ringarna lågt och hänger i en nästan horisontell "planka" och drar mig upp med fokus på explosivitet, och det gjorde jag 5-5-5-5-5 med så lite vila som möjligt mellan varje.

Nu är det havregrynsgröt: ½ havre ½fiberhavre och en tsk kokosolja och serveras självklart med lite äppelmos och havremjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar