tisdag 9 juli 2013

Avklarade mål och nya mål

Jag tävlade i BMX SM i Märsta i helgen och slutade på en fjärde plats, helt okej resultat men hade jag kört lite smartare hade jag mycket väl kunna haft en tredje plats.
Jag måste bli mer taktisk i loppen, nu lyckades jag bli blockad tre gånger av samma person i final heatet då jag istället borde ha samlat fart och kraft till en kurva och tryckt upp honom ordentligt istället.
Men det är lätt att vara efterklok...
Märsta klubben hade gjort ett grymt bra jobb med banan och arrangemanget var riktigt bra och proffsigt.

Helgen innan gick riktigt bra då jag tog hem segern i Hallstavik SWE Cup 4, riktigt kul och en bana som passade mig riktigt bra trots att jag bara kört på den en gång tidigare.

Mitt nya stora mål är VM i Holland nästa år!
Nu är ju inte säsongen slut än men det är viktigt att ordentliga mål för träningen.

642 är jag såklart..
Bilden är lånad ifrån www.bmxsweden.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar