onsdag 24 juli 2013

Den här veckan så här långt..

Har haft en fin träningsvecka så här långt, i måndags hade vi fin besök ifrån Märsta på banan och jag passade på att klara min första trippel manual! (step-up+step-down+en vanlig dubbel på fjärde sträckan).
Klarade det bara en gång så jag var rädd att det var en engångs företeelse..
Igår var jag på banan med Rut, så det blev ingen cykling för mig, men jag passade på att köra ett hemma gympass med pullups, squats och armhävningar med 21-15-9 repetitioner. hade tänkt köra en tabata med box jumps också, men då kom grannfrun ut på tomten intill (bor i radhus) och skulle sola och då kändes det inte lämpligt längre, börjar bli riktigt sugen på skivstång så att jag kan träna ben ordentligt hemma..

Idag blev det också ett bonus pass eftersom Rut är hos mormor, och eftersom det är grindträning i Märsta i morgon så passade jag på att köra ett teknikpass i Älvsjö.
En av dirt killarna var peppad på att prova hoppa sista dubbeln på femte sträckan och det är ett hopp jag tänkt jag borde prova ett tag, så vi byggde ett dunkskydd  och satte igång!
Efter ett par försök så gick det ganska lätt, och jag fortsatte att köra den större delen av passet, så nu tror jag att jag vågar ta den utan dunkskydd också. Klarade även trippel manual idag ett par gånger så jag känner mig riktigt nöjd!



Beställde även en sån här till Rut idag... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar