onsdag 5 juni 2013

BMX EM Ängelholm

EM i Ängelholm är avklarat! känns lite tomt nu eftersom det har varit ett mål så länge.
Jag är nöjd med mitt EM även om jag gärna hade kommit till final, men nu vet jag vad jag ska träna på till SM i Märsta i Juli. Det jag kände var min största svaghet är utan tvekan starterna, men sen märker jag att jag saknar racevana och att jag inte känner mig bekväm med att ligga nära andra cyklister.
En av de bästa sakerna med EM var att träffa dom andra i cruiser klassen 25-39 och få känna på vart nivån ligger internationellt. Banan i Ängelholm var också fantastisk, och faktum är att jag planerar att lägga några dagar av min semester där så att jag kan träna lite mer på banan.

Jag i silverfärgad hjälm (lånade bilden ifrån bmxsweden.se).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar