fredag 7 juni 2013

Dagens tränings: Märsta BMX-bana

Har ganska mycket problem med min rygg just nu och har svårt att avgöra om det är träningen eller stilla sittandet som gör det värre. Hade en  ganska dålig dag igår men beslutade mig för att prova cykla ändå, men förberedd på att avbryta om det inte kändes bra. Åkte till Märsta banan för att träna, delvis för att jag måste lära mig den banan ordentligt till SM, men även för att jag tänkte fokusera på hopp och inte så mycket manuals och annat som jag tror belastar ryggen mer.

Blev chockad först när jag kom till banan, den såg ut som att den krympt och bana är i så dåligt skick med massor av löst grus och spår. Men sen insåg jag att jag bara blivit bortskämd av Ängelholms fantastiska bana, och att banan är precis som den alltid har varit ( har aldrig förstått varför dom inte lägger på finare stenmjöl istället för gruset som dom använder nu).

Träningen gick helt okej och jag kände knappt av ryggen alls, tränade andra sträckan och första hoppet på tredje sträckan. mitt mål just nu är att hoppa andra hoppet på andra sträckan och att hoppa första hoppet på tredje sträckan mer avslappnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar