lördag 15 juni 2013

Kort sammanfattning av veckan.

I tisdags var jag och tränade med Märsta klubben på deras bana, det var kul och lärorikt även om det är sjukt knäckande att cykla med så snabba killar, måste komma ihåg att påminna mig om att dom är elit eller nära elit och jag är 37år gammal och kör cruiser bmx! Men det bästa sättet att bli bättre är att köra med dom som är bättre och framförallt är det lärorikt att se hur dom gör på olika delar av banan så att jag kan nöta det.

I torsdags var det elit träning på älvsjöbanan, men det regnade under dagen och det var bara jag som var peppad nog att köra ändå. Jag passade på och lägga upp "mes" plankor på platådubbeln på tredjerakan och tränade på att hoppa den. Det gick över förväntan men jag har en bit kvar innan den kommer kännas bekväm. Tränade även olika hopp kombinationer på fjärderakan.

I fredags var jag PT åt min fru på gymmet och körde lite lugn träning själv, jag själv körde 40kg Trusters 4x10, och det kändes bra, har inte vågat köra det på sistone sen jag fick ischias värk, men sen min sjukgymnast konstaterat att det sannolikt inte är diskbråck utan någon förskjutning/låsning i höften så tänker jag att det måste vara ok att köra på .
Avslutade med 10min Cindy och även det kändes bra, armhävningarna brukar vara min svaga punkt, men dom flöt på bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar