torsdag 22 augusti 2013

Hampa Protein uppdatering

Jag har ju tidigare skrivit om olika Hampaprotein kosttillskott, och tänkte att det kan vara dags för en uppdatering. Personligen väljer jag att ta proteinshakes innan träning på vardagar då jag inte hinner äta ordentligt innan träningen, och då väljer jag ofta att mixa i råa ägg och frystabär (helst såna man har plockat i sommar så att man slipper få hepatit) eller annan frukt man har hemma, mest för att göra den lite matigare och eftersom det känns som att man kommer behöva fruktsockret för att hålla sig vaken...
Råa ägg kanske låter konstigt och äckligt och kanske märkligt att blanda in en animalisk produkt, men personligen så väljer jag Hampa för att jag inte tål mjölkprotein och är lite känslig mot soja produkter och då är hampan perfekt eftersom den har massor av protein och aminosyror som man behöver men inga jobbiga bieffekter som svullen och gasig mage som whey proteinet är känt för.. Att blanda i ägg kanske är kaka på kaka men jag tycker att det ger en bättre mättnads känsla och att man står sig lite längre, och eftersom man ändå inte känner någon smak av ägg när man har bär och annat så ser jag ingen nackdel med det.
Jag tar även en Proteinshake efter träning eftersom det tar någon timme innan jag kommer hem och kan äta middag, men då tar jag alltid bara vanligt Hampaprotein blandat med vatten av praktiska skäl.

Jag har två klara favoriter när det kommer till Hampa protein och det är Sun Warrior Blend och Onnit Hemp Force, även Good Hemp Nutrition är helt okej i smaken men är svårare att få tag på.
Jag köper aldrig naturell Hampa som brukar säljas i bruna påsar på hälsobutikerna, dom är bara vidriga hur man än gör och rekommenderas inte.

Sun Warrior Blend är mest prisvärd och den brukar jag beställa ifrån clearlife.se som har väldigt bra service och snabba leveranser. Sun Warrior Blend har jag provat både vanilj och choklad och eftersom smaken är ganska mild och neutral så går båda lika bra även om jag föredrar choklad.
Onnit Hemp Force är dyrare och är svårare att få tag på i Sverige, men går utmärkt att beställa ifrån deras webshop i USA, det tar lite längre tid men den är verkligen god på riktigt!
Personligen köper jag bara Hemp Force som komplement att lyxa till det med ibland.

Det finns även andra Hampa och Risprotein produkter som jag inte testat än, men jag har tänkt testa några av dom produkter till vinter träningen.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar