måndag 12 augusti 2013

Tränings sammanfattning veckan som gick

Sammanfattningsvis var det en bra vecka, jag hade hoppats på att hinna åka till Göteborg över helgen och prova banorna där, men det gick tyvärr inte. Jag fick nöja mig att åka till Hallstavik och träna lite och det var såklart inte så dumt. Målet med passet var att hoppa första hoppet på andrasträckan eftersom jag tänker att det är lite som andra hoppet på andra sträckan på Ängelholms bana som inte vågat hoppa än. När jag först kom till banan så kände jag mig väldigt tveksam till om jag skulle hoppa, som man nästan alltid känner när man ska prova ett nytt hopp. Vädret var perfekt och jag fann egentligen inga rimliga skäl till för varför jag inte skulle hoppa, så efter tre uppvärmnings varv fick det bära eller brista! Hoppet är av den typen där man hinner trampa allt man har innan man når fram till hoppet och det gör även att man hinner tänka och tveka ganska många gånger innan man är framme, men jag bet ihop och dunkade inte alltför hårt med bakhjulet vid första gången! provade ett par gånger till och fick några riktigt bra hopp och när man klarade det första hoppet så var det inga problem att få fart till att hoppa dom andra två hoppen.
Provade även Pickup på förstahoppet men fick inte riktigt ordning på det, utan fortsatte fokusera på att hoppa. Avslutade med att träna sista sträckan, provade lite olika kombinationer för att se vad som fungerade bäst men slutade med att jag mest försökte hoppa allt som gick...
Det var riktigt roligt och lärorikt att köra i Hallstavik och nu hoppas jag bara på att samla mod så att jag vågar prova att hoppa hela tredjesträckan på Mästabanan.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar