måndag 5 augusti 2013

Veckan som gick..

Hade en okej träningsvecka, men jag fick bara in två pass på banan och jag vill egentligen ha tre pass per vecka. I ren desperation lade jag in ett extra teknikpass idag på en fotbollsplan för att träna manuals, enkelt i tanken men sjukt svårt i praktiken. Manuals är när när man rullar på bakhjulet och håller balansen med kroppsvikten och inte med pedalkraft eller broms. Jag är otroligt dålig på manuals och inser att jag måste börja nöta det mer för att kunna fortsätta utvecklas på banan. idag drog jag upp två linjer på ca 10 och 20 meter, och mot slutet av passet så nådde jag 10meters linjen lite oftare än vad jag gjorde i början, men nådde aldrig fram till 20meter. Målet är att manuals på planmark ska kännas naturligt och sitta varjegång men det är en lång bit kvar dit, jag ska försöka lägga in lite mer manuals träning i höst och vinter.
Avslutade mitt extrapass med lite sprint träning, men inte allt för hårt eftersom jag vill vara fräsch i benen i morgon när det är banträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar