tisdag 27 augusti 2013

Sammanfattning av veckan och SWE cup 5-6

Träningsveckan började redan på måndagen med att jag i brist på min vanliga helg pass körde ett fyspass hemma med Pull-ups armhävningar och squats (21-15-9 rep på tid), inte anade jag då att jag skulle få sinnessjuk träningsvärk. Tisdag tränade jag med Märsta och jag hade fokus på tredje sträckan, hade planer på att hoppa dom två sista dubblarna men jag fegade ur..
Torsdag, kiropraktor på dagen och till kvällen blev det lugn träning på Älvsjöbanan vilket kanske inte var precis vad min kiropraktor ordinerade, men jag ville verkligen cykla. Jag fick även tips av min kiropraktor om hur jag ska utföra mina quats på ett ryggvänligt sätt, och inte på det knävänliga sättet jag gjort fram tills nu. 

I Lördags var det dags för SWE Cup 5 i Märsta, strålande fint väder och ingen vind att tala om, perfekt med andra ord. Tävlingen var välorganiserad och flöt på väldigt bra, och jag hade en utmärkt tävlingsdag där jag vann alla mina heat och tillsist även finalen.




Söndagen och SWE Cup 6 bjöd på lika fint väder, en lite tröttare kropp men en riktigt rolig tävlingsdag!
Jag vann mina två första heat, men hamnade på andra plats efter Dinny i det tredje heatet.
Finalen var en otrolig tät fight mellan mig och Dinny om förstaplatsen, men jag gick i mål som segrare tillsist.
Jag måste nog säga att det var den roligaste BMX helg jag haft så här långt (och det var inte bara för att jag vann).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar