lördag 31 augusti 2013

Nya skyltar och lördags pyssel.


 Jag har känt ganska länge att det är dags för nya skyltar och nu har jag tillsist  fått ändan ur vagnen och fått något gjort! En av dom saker som gjort att jag inte kommit till skott är att jag inte hittat något bra material att göra skylten av, men jag fick tips av en vän att målarlock är ett utmärkt material för BMX skyltar, så jag for till Colorama och köpte mig två lock för nästan inga pengar alls. Jag köpte två lock eftersom jag var rädd att fucka up vid första försöket, men det visade sig vara obefogad rädsla och det gjorde att jag fick ett lock över och så kan man ju inte ha det. Jag bestämde mig för att prova göra sido-skyltar också, plasten är lite för tjock för att böjas runt ramen, men jag löste det genom att skära bort material så att det bara blev två tunna bitar kvar som håller ihop dom två skyltarna. Nu böjer sig skylten lätt runt ramen,  jag lämnade även en liten stump mitt under skylten som jag kan spänna fast skylten i ramen med ett spännband.

När plastbitarna hade formats till rätt form med hjälp av kökssax och skalpell så var det dags för siffror och bakgrund att komma på plats. Jag köpte vanlig dekalplast eller vad det kan heta som finns i bokaffärer och konstmaterials butiker. Matt röd till bakgrunden, vit till siffrorna på framskylten och svart till siffrorna på sido-skyltarna (vilket är dom korrekta färger för cruiser klassen). Jag brukar göra så att jag printar ut siffrorna i rätt storlek (8cm fram och 6cm på sido-skyltarna) och sen så lägger jag det printade pappret på plasten och skär ut siffrorna med en skalpell. Det svåra är placera siffrorna på exakt rätt plats, men det är en annan historia... Eftersom jag ville ha lite "Flat Track" stil på min skylt (ganska fyrkantig) så fanns det ett tomrum under siffrorna när jag var klar, och det måste ju till varje pris fyllas med något meningsfullt, och någon timmes pillande senare så finns det nu även lite bloggreklam på skylten!
 
  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar