onsdag 7 augusti 2013

Nya framsteg och skavsår..

Helt plötsligt har jag börjat få skavsår i händerna? efter en hel sommars cykling..
Tror jag lade grunden för det när jag tränade manuals härom kvällen, höll lite extra krampaktigt i styret då gissar jag.



Kunde checka av två nya del-mål på Älvsjöbanan igår kväll; Nr1 var att jag lyckades landa "Manual" i/efter första step-up hoppet på fjärde sträckan! ganska rolig detalj är att för ett år sedan var det det första hoppet jag lärde mig att hoppa när jag började cykla BMX och jag minns att jag hade stora problem att bara komma över. Nr2 var att jag hoppade step-down för första gången på sista hoppet innan mål, inget dunkskydd bara hoppa... Det var inte så svårt som jag hade föreställt mig, och faktiskt ganska skönt hopp, men step-down är alltid läskigt eftersom man inte ser landningen innan man är framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar