fredag 13 september 2013

Veckosammanfattning så här långt.

Måndag betydde vila vare sig jag ville eller inte, krascherna på söndagen gjorde att det var jobbigt nog att bara resa sig ur soffan..
Tisdag var det "Game On" igen med träning med Filip och Johan i Älvsjö, hade ett ganska lugnt pass men jag kände mig avslappnad på cykeln och hade roligt på banan!
Onsdag betyder (löpning) backintervaller, 250m x5 i max takt, promenad/återhämtning ner osv.
Jag har en riktigt vass hare som dessutom alltid ligger ett steg eller två framför mig som gör att att jag ger mitt max på varje intervall.
Torsdag Träning i Älvsjö med Filip, Douglas, Johan, Gabriel och Ville. Körde grindträning och teknik på fjärde sträckan. Jag hade redan innan tankar på att försöka hoppa andra "step-up" hoppet på första sträckan. Jag har haft som mål att hoppa den efter sommaren och nu är vi ju där, men nu började jag tveka om jag verkligen skulle våga, men efter en massa vånda och velande tog jag mig mod och gjorde ett försök!
Jag hoppade jättekort ( fick lite blackout och ryckte inte ordentligt) och dunkade hårt vilket resulterade i att jag studsade in i kurvan helt okontollerat, jag gjorde allt jag kunde bara för att hålla mig kvar på cykeln och det i sin tur gjorde att jag inte hann påbörja någon sväng utan for rakt över kurvan och utför slänten! Nu kunde problemen varit över på en vanlig bana men problemet är att längs ner bakom kurvan är ett stålstaket som angränsar till en basketplan, jag hann precis lägga ner cykeln i en sladd och kraschar in staketet med hjulen före med ett ljudligt "Boing". Inga skador på vare sig mig eller cykel och nu var jag inte precis mindre nervös för försök nummer två! Försök nummer två gick dock lite bättre, jag gjorde inte ett perfekt ryck (men bättre än första) och hoppade ganska kort denna gång också, ganska ordentligt dunk på bakhjulet men mycket mer kontrollerat och inga problem att ta kurvan... Sen nöjde jag mig för dagen, jag sparar det perfekta hoppet till en annan dag, nu vet jag iallafall att jag kan komma över och jag kan bocka av en av mina största mål jag haft för det här året. Jag har ett stort mål kvar på Älvsjöbanan (och flera mindre) som jag har tänkt klara innan året är slut men det känns lite längre bort.

Idag hoppas jag hinna köra lite ben och ryggträning på gymmet men annars blir det bara vila inför tävlingen på söndag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar