onsdag 25 september 2013

Tisdagsträning

Det var lätt att hålla sig för skratt när man snabbt försöker sätta på sig skydden i 7 graders värme..
Den lokala dirt/freeride killen som var den enda som dök upp för dagens träning kollade förvånat och utbrast: -ska du verkligen cykla i shorts?!?
Japp jag valde att cykla i shorts, men jag hade tights och knästumpor också så det var egentligen ingen fara.

Jag hade egentligen ingen plan för vad jag ville åstadkomma med kvällens träning, men det blev en liten hopp session först med den lokala dirtkillen, han snackade om olika whips och jag vill lära mig moto whips..
Jag var inte någonstans nära en moto whip men det var kul att inte bara träna låga racehopp.

Dirtkillen stannade inte länge, så jag fick roa mig själv större delen av tiden.
bestämde mig för att hårdträna pick-up manuals på första dubbeln på andra sträckan, efter ett antal misslyckade försök så satte jag plötsligt 4st på raken! riktigt riktigt skönt!
Hade ingen vidare fokus på resten av träningen utan åkte mest runt och hoppade alla dom "enkla" hoppen bara för att få in tekniken så att dom ska kännas så avslappnade som möjligt.

Tänkte att jag skulle ta en selfie när jag ändå var ensam, men batteriet i telefon var plötsligt stendött..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar