söndag 22 september 2013

Söndag

Jag var på banan idag nötte lite, tyvärr var inte riktigt kroppen med mig idag.
Igår hade min fru och jag lite tid över eftersom vi lämnade dottern på kalas, och då passade vi på att gå till gymmet.. Jag tänkte att jag bara skulle mysa lite på gymmet men det blev inte riktigt så.
Började med 2km rodd, tänker att det är lite samma muskler och rörelse som vid BMX cykling (rygg, ben och armar) fortsatte med lite bröstpress med hantlar eftersom det är motsatsen till rodd. Gick över till benträning med utfallsgång med 2x15kg kettlebells (ca 70steg totalt). Avrundade med upphopp på plyolåda 3x15st.

Idag var det dags att cykla lite, tyvärr ganska mör i benen och kände inte riktigt att någonting satt riktigt ordentligt. Men det fanns några ljuspunkter, Filip visade mig en Pick-up variant på sista sträckan som jag ska träna mer på men som redan nu gett resultat. Det grämer mig lite att jag inte orkade köra mer ordentligt när jag ändå är på banan, men jag får ladda om till tisdags träningen.

Tog en bild på Douglas och Filip på väg över andra hoppet på första rakan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar