måndag 25 mars 2013

Hemma träning: Ringar

Det har inte blivit mycket hemmaträning än eftersom det fortfarande är minusgrader ute.
Men jag fortsätter att bygga upp mitt hemma gym lite och mitt senaste tillskott är ett par ringar!
Jag beställde ett par tok billiga ringar ifrån Ebay, dom är lite för tunna men dom duger nog att börja med.
Som synes på bilden hänger dom väldigt lågt men det beror på att jag ska börja med Muscle-up grund teknik (se video nedan) och dips innan jag ger mig på att göra riktiga muscle-ups.




Första intrycket av ringarna kom direkt när jag öppnade paketet, dom luktar extremt starkt så jag kände mig tvungen att lägga dom utomhus. Nu när jag provat lite Muscle-up grundövningar så inser jag att små knottror på ringarna är en dålig idé.. speciellt om man kör med kortärmat eftersom dom då river upp armarna.
en annan lite irriterande detalj är att dom färgar av sig på händerna, kort och gott kan man säga att man får vad man betalar för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar