tisdag 19 mars 2013

Dagens träning: Crossfit

Idag var det dags för ett pass i boxen hos Crossfit Norrort!
Som alltid är det lite nervöst inför träningen eftersom man aldrig vet vad dagens pass kommer innehålla! Idag stod det Turkish getup på schemat och det gjorde mig lite glad eftersom jag velat lära mig den övningen. Idag var det bara Kettlebell övningar och det var första gången jag använde "riktiga" kettlebells där alla har samma storlek oavsett vikt, och jag kände att det gjorde ganska stor skillnad vid clean & jerk.


Dagens WOD:

Styrka:

Turkish getup 5x10

Amrap 12min:

2st Goblet Squats
4st Clean & Jerk
6st Ryska Swingar
8st Swingar (över huvudet)

Dagens 12min Amrap (As Many Reps As Possible) var riktigt bra och jag tog slut ordentligt i ryggen av alla swingar, och det är något jag måste jobba på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar