fredag 29 mars 2013

Dagens träning: Crossfit Norrort

I onsdags hade min avdelning på jobbet bokat ett 2timmars träningspass/event på Crossfit Norrort.
Vi var 8st som deltog och eftersom dom flesta knappt visste vad Crossfit är så blev det lite intoduktion och grunder innan själva träningen började.

Dagens program bestod av följande:

3km team rodd

Amrap 12min
5 Handrelease Pushup
10 Sumo deadlift High pull
15 Squats

Eftersom det stod ganska mycket prestige på spel så blev rodden riktigt hård och jämn! mitt lag vann med några få metrar. Efteråt var dom flesta rejält medtagna och det var svårt att samla sig för att orka köra en 12minuters Amrap!
Passet/eventet var riktigt bra och alla verkar nöjda och peppade!

Tyvärr har jag lyckats dra på mig en förkylning men hoppas jag kan börja träna igen på söndag eller måndag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar