söndag 3 mars 2013

Mjölkfri Protein bar (experiment) 2.0

Ända sen jag gjorde min första Mjölkfria Hampa protein bar 1.0 så har jag försökt hitta ett bättre recept med färre ingredienser och helst godare såklart! sedan dess har jag provat en heldel olika experiment och det ena äckligare än det andra... Idag gjorde jag ett nytt försök och kom fram till något som inte var helt oätligt iallafall:

2dl Havre
2dl Hampa Sun warrior protein (eller valfri sort)
2msk Kakao
1msk Honung
1msk Sirap
2msk Stevia socker
1dl Jordgubbar (som jag kört i mixer)
1dl Havremjölk

Blanda ihop allt till en smet, bred ut smeten på ett bakplåts papper på en plåt och in i ugnen i ca 5-7min på 170grader. stoppa därefter in kakorna i kylen,  tyvärr blir inte kakan hård utan förblir lite kladdig, en lösning på det skulle kunna vara att man penslar kakorna med ett tunt lager choklad så skulle dom nog bli lättare att hantera.


Kakan färdig men innan den delats i lämplig bar storlek. Innan den åkte in i ugnen spred jag lite solrosfrön ovanpå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar