söndag 24 mars 2013

Dagens träning: Gym

Jag hade ännu en ofrivillig vilodag igår, men idag är det marklyfts lördag som vanligt.
Uppvärmning på cykel i några minuter, sen lite lätta thrusters utan vikt innan jag började:

Thrusters 50kg 8-8-8-8
Snatch 40kg Tränade teknik
Sumo deadlift 70kg 5-5-5-5-5
Deadlift 80kg 5-5-5-5-5
Kettlebell Clean&Jerk 20kg 8-8-8-8
Kettlebell Sumo deadlift High pull 28kg 10-10-10-10
Knee to elbow 8-8-8
Dips 10-10-10

Thrusters kändes riktigt bra och även snatch träningen flöt på bra, kan eventuellt prova lite mer vikt nästa gång. Sumo deadlift och vanlig Deadlift gick bra, fruktansvärt jobbig övning och jag känner att den går bättre nu än tidigare men jag känner fortfarande att det är en övning jag ligger efter på.
Kettlebell Clean & Jerk 20kg var jag lite extra sugen på att prova sen jag fick lite teknik tips av Andreas på Crossfit Norrort, och övningen gick faktiskt riktigt bra!
Kettlebell Sumo deadlift High pull (stående rodd) på 28kg känns lite för lätt egentligen, men efter alla andra övningar så kändes det ändå okej och jag valde att köra tior.
Knee to elbow börjar kännas bättre men det är en övning som jag ska fortsätta köra regelbundet för att förbättra. Avslutade med dips eftersom det känns som det var länge sen jag körde den,
sen var mina 60min slut och det var dags att gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar