söndag 3 mars 2013

Dagens träning: Gym

I vanliga fall brukar jag och en kompis köra Crossfit övningar på Friskiskällan på söndagar mellan 17-18, men idag kände vi oss båda lite halvförkylda och bestämde oss därför att bara köra teknik träning idag.

Vi började med Hang clean (samma som jag körde igår) och gick sedan över på Snatch, vi provade oss upp ifrån inga vikter alls upp till 50kg, jag klarade precis med knapp marginal snatch på den vikten.
Provade Clean & Jerk på samma vikt och klarade det enkelt, känner mig mer säker på tekniken där än vad jag gör på Snatch. Blev lite förvånad eftersom jag i början av året hade svårt att få upp 30kg! Det var lärorikt att kunna bara kunna nöta lite utan press, känner mig väldigt peppad på att lära mig olika skivstångs tekniker bättre, jag har fortfarande väldig respekt för skivstången, på gränsen till fruktan, men det börjar bli bättre!

Sen gick vi över på Pull-ups och framförallt Chest to Bar, framförallt ville jag träna själva kipping rörelsen för att få bra flyt i övningen. Kände för förstagången att jag fick riktig kontakt med kipping rörelsen och fick till några bra Chest to bar. Då kommer så klart nästa problem och det är att kunna länka flera efter varandra utan att hamna i otakt med kipping rörelsen, och efter ett antal försök lyckades jag tillsist göra två efter varandra! men det gick bara en gång...

Jag önskar att jag tittat på denna film där man förklarar Chest to bar innan jag gick till gymmet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar