söndag 17 februari 2013

Dagens träning: Crossfit

Jag och Thomas var på gymmet för att köra våran traditionella söndags crossfit.
vi värmde upp med några minuters lugn rodd men sen var dags för dagens prövningar:

Högst upp på dagens schema stod Fran! Jag har fortfarande inte kört den på tid så nu var det dags!
Fran: 21-15-9rep, Thrusters 40kg och Pull-ups.
Jag valde att taktik köra Pullupsen med att köra 5st i taget och det funkade bra.
Thrusters därimot hade jag ingen plan för och det märktes ganska snart eftersom jag tog slut ordentligt på den... Tiden hamnade på 14.40min och det är mitt nya riktmärke/tiden jag ska slå!
Egentligen ska jag ha en 43kg skivstång för att det ska bli helt rätt, men just nu så är det tungt nog med 40kg.

Näst på schemat stod Tabata (det är ett annat ord för intervallträning) vanligtvis kör man hårdkörning 20sek och vila 10sek och det repeterar man det 8gånger.
Våran Tabata var Burpees och Rodd (mellan burpees och rodd var det ca 1min vila).
Jag fick för första gången användning av min Gymboss, och den fungerade perfekt! riktigt smidigt vid såna här övningar. Jag glömde helt att räkna antalet Burpees och antecknade inte heller hur långt jag rodde, men det kändes mer som överleva var målet idag.

Efter det avslutade vi med 30kg utfallsgång x3 (16-18steg), sen fanns det inget kvar att ge den här söndagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar