lördag 2 februari 2013

Dagens träning: Gym

Idag hängde jag på låset när Friskis öppnade ( kl 9), hade vilodag igår så att jag var peppad på att träna.
men samtidigt har jag lovat att köra ett riktigt hårt pass i morgon så jag ville inte ta ut mig helt idag (det var åtminstone tanken..).

Värmde upp med 5min crosstrainer.

Sen började jag med att testa lite marklyft, jag har alltid varit lite skraj för den övningen, men jag har gjort min läxa och läst på och tittat på instruktions videos på youtube, så nu var det dags!
Började på väldigt lätt bara för att lära mig rörelserna, sen hängde jag på lite mer vikt och provade några repetitoner, sen lite till och tillsist var jag uppe på 85kg (ca 13kg över min kroppsvikt) och det kändes ganska lagom idag, körde 3x så många rep jag orkade/vågade utan att tappa formen.

Sen blev det lite hängade: pullups och toe to bar (3x varannan)
Bröstpress i kabelmaskin, rodd i kabelmaskin 3x10
Utfallsgång, växlade mellan att hålla 15kg viktskiva ovanför huvudet och att hålla 15kg i varjehand.
Avslutade med 5min crosstrainer.

Tränings tid 60min




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar