söndag 3 februari 2013

Dagens träning: Crossfit

Idag var det dags för en crossfit WOD "work out of the day" som jag tog ifrån Crossfit.com
Jag valde en som kändes realistiskt att kunna utföras på ett vanligt Friskisgym som inte har typisk crossfit utrustning.

Dagens WOD:

70 Burpees
60 Situps
50 Kettlebell swings 18kg (skulle ha varit 24kg)
40 Pullups
30 Handstand Pushups (gjorde vanliga armhävningar i stället)

Denna skulle göras på tid, men idag var det bara fokus på att ta sig igenom.

Burpees var riktigt grisigt, körde dom 20-20-20-10
Situps gick att köra utan avbrott.
Kettlebell swings (i ansikts höjd) körde 20-20-10
Pullups var en mördare, valde att köra 5st i taget  (5x8)
Eftersom jag aldrig provat handstand pushups så valde jag att köra vanliga armhävningar idag, ska träna såna till nästagång.

Avslutade passet med 10st toe to bar, och 3x10 magövning TRX band.
Och tillsist 5min lungt tempo på träningscykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar