onsdag 13 februari 2013

Dagens träning: Provträning Crossfit Norrort

Jag och en vän provtränade på Crossfit Norrort idag, mitt första riktiga Crossfit pass någonsin!
Dagens pass var det fokus på Styrka. 3 försök att etablera ett 1RM (1 rep max) på : Back squat, Strikt press, Marklyft. Jag har aldrig provat hur mycket jag klarar på någon av dom övningarna, så det var kul att prova och det kändes dessutom säkert eftersom man hela tiden fick bra instruktioner på hur lyften ska utföras. Jag har ingen koll på vilken vikt jag slutade på dom olika övningarna bortsett ifrån  marklyft där jag slutade på 105kg (20kg mer än jag lyft tidigare).

Träningen avslutades med en 3min Metcon: Front squat på halva kroppsvikten.
Det var riktigt roligt att provträna på Crossfit Norrort och jag känner mig riktigt peppad att fortsätta träna Crossfit!

Jag glömde att ta bilder, men jag lånade en bild ifrån deras hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar