lördag 9 februari 2013

Dagens Träning: Gym

Efter gårdagens vilodag med glass och delicatobollar så var det dags för ett morgon pass på friskiskällans gym! Lördagar betyder marklyft numera, men först värmde jag upp 5min crosstrainer och eftersom skivstången var upptagen började jag med lite olika kettlebell övningar:
Around the body med lätt vikt för att värma upp.
Sen var tanken att jag skulle träna Kettlebell snatch (ingen aning om vad det heter på svenska), men fick ingen riktig ordning på hur den skulle utföras korrekt så jag gick över till att köra axelpress.
Sen körde jag stående rodd på 28kg! kändes riktigt bra!

Sen kunde jag tillsist köra marklyft med skivstång, körde lite lättare denna vecka eftersom det känns som jag måste slipa på tekniken lite mer innan jag lyfter tyngre, så jag valde 75kg (ett par kg över min kroppsvikt).

Sen gick jag över till Toe to bar, som nu börjar bli bättre.
Tillsist "magdödaren" med TRX band.

Avslutade med 1000m rodd, 4.20min

Hur Kettlebell Snatch ska gå till med mästaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar