fredag 8 februari 2013

Dagens träning: Gym

Dagens tränings pass:

2000m rodd: 8.20min
Bröstpress: 5-5-5-5-5
Vajer rodd: 10-10-10
Front Squat 40kg: 10-10-10
Toe to bar: 10-10-5-5 (Den sista skulle ha varit 10 men jag fick dela upp den)
Burpees: 3x 1min
In-Ut hopp (hög planka) raka och sida till sida  3x30sek

Fortsatte att försöka förbättra min roddteknik (i rodd maskin) med att inte lyfta hälarna i botten läget.
tyckte att det gick lite bättre idag och jag tror jag hittade rätt form, körde 2000m idag, och det kändes bra, ska nog fortsätta köra lite lägre pass på rodden, men det känns långt till 3000m just nu.
Jag fortsätter öka i bröstpress och det känns kul eftersom det har varit en svår övning för mig tidigare.
Vajer rodd går också bra och jag kör tyngre än jag någonsin gjort på den övningen.
Front Squat på 40kg gick bra men det är fortfarande en övning som obehagligt jobbig, men som jag verkligen vill bli bättre på.
Burpees verkar aldrig bli roligare, och idag var dom fruktansvärt jobbiga.
In-Ut hopp i hög planka, raka varierat med sida till sida med hopp till varje arm, körde bara 30sek i taget eftersom jag inte orkade längre utan att tappa formen.

Sen var mina 60min slut för denna dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar