tisdag 8 januari 2013

Dagens träning: Insanity Pure Cardio

Igår när jag kom hem ifrån gymmet fick jag ett SMS ifrån min chef om att det var obligatorisk gympa på lunchen (idag) , hade jag vetat det lite tidigare hade jag nog skippat benpress och utfalls övningarna...
När vi säger gympa menar vi Shaun T Insanity workout, och dagens pass blev "Pure Cardio". Passet är ca förvisso bara 40min men det är bara en kort drickpaus på hela passet, det är nästan löjligt hårt men bra träning för hela kroppen.

Jag klarar dom flesta övningar i programmet, och idag lyckades jag hålla jämna steg med dom på videon ända tills lite över halvägs när det blev "frog jumps", då var jag tvungen att ta en kort paus för att orka. Det är inte så dåligt, men målet är att ta sig igenom utan pauser men att fortfarande köra strikt och kontrollerat. Det finns alltid en övning som förekommer i flera av programmen som jag brukar gå bet på och det är när man kommer fram till "Level 1 drills".
Det är inte så avancerat: stående händerna i luften, gå ner till golvet i push-up position gör fyra armhävningar, och gör sedan åtta ben spurter i push-up läge. Sedan hoppa upp till stående med händerna i luften och börja om igen i  ungefär 1 minut. Jag blir alltid för trött i armarna/axlar för att orka armhävningarna, men det är något jag jobbar på att förbättra..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar