måndag 14 januari 2013

Dagens träning: Gym

Det är extremt mycket folk just nu på friskiskällans gym, men så är det väl ofta i januari.
Jag fick höra idag att dom ska bygga ut ordentligt och jag blev nästan lovad att dom ska skaffa "plyo box" lådor.

Värmde upp med Rodd som vanligt nu förtiden, provade en ny teknik idag, som jag såg på youtube, det går ut på att man gör en lång överkropps rörelse (med mycket lutning bakåt) så att den nästan påminner om ett marklyft. Körde 1km som vanligt och upplevde det som lite jobbigare än vanligt men tiden blev ungefär samma: 4.10min
 
Jag körde axlar igår så egentligen borde jag inte köra Thrusters idag, men skivstången var ledig och väntade på mig så jag kunde inte låta bli att köra några. Började med några på 30kg och det kändes riktigt bra, gick över till 40kg och det var lite för tungt idag. Tekniken börjar bli bättre men jag har fortfarande mycket kvar att slipa på med tekniken.

Resten av träningen blev ett lite rörig eftersom jag inte gillar att vänta på saker så anpassade jag träningen lite till vad som var ledigt, fokus var armar och rygg och sen smög jag även in lite Burpees när ingen av maskinerna jag ville ha var ledig.

Jag var tidigare idag hos min sjukgymnast på Hedman & Malmen och fick några nya övningar för ryggen, så det blev även ett litet myspass med pilatesbollen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar