tisdag 1 januari 2013

Nytt år, ny start!

Årets första inlägg och tänkte börja en ny rutin där jag loggar mina träningar, inte världens mest spännande läsning men ett sätt för mig att hålla koll på träningen och hålla igång bloggen litegrann..

2013-01-01
Årets första träning på årets första dag blev på Friskis och svettis gym:
5min uppvärmning på crosstrainer
10x3 Thrusters 30kg (ganska ny övning för mig)
10-8-7 pull-ups (målet just nu är 10x3)
10x3 bänkpress med hantlar (lägger in lite extra bröst övningar eftersom jag anser att det är en av mina svagheter)
10x3 Kettlebell swings (höga ovanför huvudet)
Sen var det tanken att jag skulle köra "Shoulder press" med Kettlebell men jag blev helt slut i axlarna och kunde bara göra en repetition.

Eftersom jag fick sån pump i axlarna gick jag över till att köra lite hopprep och lite olika magövningar på mjuk matta. Jag är helt ny på hopprep och är en ganska frustrerande övning just nu, men med tiden så blir det säkert bra, gjorde mina första försök på "dubbel unders" idag men det tar nog en stund innan jag kan göra dom avslappnat..

Avslutade med 10min på träningscykel med puls på ca 145-150

Total träningstid ca 60min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar