tisdag 15 januari 2013

Egen BMX startgrind

Jag börjar drömma om att få komma igång med BMX träningen igen (trotts att det snöade typ 15cm idag)..
Jag har ganska långt till banorna och en av de saker jag önskar att jag kunde träna själv på är grindstarter.

Jag har sett några olika varianter, från väldigt enkla "Stumpy" till olika "Pro" varianter med högtalare och finesser. Stumpy grindar fungerar på det sättet att det är ett stag som håller upp grinden och när du drar bak cykeln lite (som man ofta gör vid start rörelsen) så släpper staget grinden så att den faller.
Fördelen är att den är väldigt enkel och billig att bygga, nackdelen är att man inte kan öva in reflexerna i startsekvensen.





Pro-start har en av de smidigare portabla grindarna jag har hittat så här långt, och har så klart allt man kan önska sig, men jag hittar dock inget pris?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar