söndag 13 januari 2013

Egenblandad Hampa proteinshake.

Jag gillar Hampa Protein efter träning, men jag gillar inte smaken på hampan som den är i sitt ursprungliga tillstånd, men efter att ha smakat på Onnits goda "Hemp Force" så bestämde jag mig för att göra ett försök att göra min egen blandning för att komma ner i pris litegrann (eftersom det bara går att köpa Hempforce i USA så blir frakten lite kostsam).

Jag läste att dom använder Hampa, Kakao, Maca och lite Stevia socker som sötning, så det är bara att prova fram en lämplig blandning.. Första försöken jag gjorde blev riktigt äckliga men nu tror jag börjar närma mig en blandning som passar mig:

4 msk Hampa 50% protein
2 msk Kakao (går eventuellt att minska den lite)
2st tsk Maca
2st tsk Stevia socker
400-500ml Vatten.

Jag köpte Hampa, Maca och Kakao ifrån www.goforlifestore.se
Supersnabb leverans dagen efter och bra priser och utbud!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar